لودینگ

داکت اسپلیت و کاربرد آن در سیستم تهویه مطبوع

دسته‌بندی‌ها دسته‌بندی نشده
نویسنده admin
زمان مورد نیاز برای مطالعه 2 دقیقه

داکت اسپلیت چیست؟ داکت اسپلیت یکی از پراستفاده ترین سیستم جهت تهویه مطبوع است که از دو بخش کندانسور و هواساز تشکیل شده است. که این دو بخش به‌وسیله‌ی تعدادی لوله‌ی مسی به هم متصل شده‌اند. داکت‌اسپلیت در اصل کولرهای‌گازی‌اند، وجه تمایزشان این است که کولرهای‌گازی هواساز یا یونیت‌های داخلی‌شان به‌صورت نصب روی دیوارها و یا سقف‌های کاذب رو کار است؛ اما هواسازها یا یونیت داخلی داکت‌اسپلیت به‌صورت توکار داخل سقف‌های کاذب نصب می‌گردند، پس از آن با کشیدن کانال سوی اتاق‌ها و یا بخش‌های گوناگون واحدی از ساختمان وصل می‌گردد تا هوای جدید پس از تنظیمات دمایی و فیلترسازی آن‌ها عرضه می‌نماید. …

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت یکی از پراستفاده ترین سیستم جهت تهویه مطبوع است که از دو بخش کندانسور و هواساز تشکیل شده است. که این دو بخش به‌وسیله‌ی تعدادی لوله‌ی مسی به هم متصل شده‌اند.

داکت‌اسپلیت در اصل کولرهای‌گازی‌اند، وجه تمایزشان این است که کولرهای‌گازی هواساز یا یونیت‌های داخلی‌شان به‌صورت نصب روی دیوارها و یا سقف‌های کاذب رو کار است؛ اما هواسازها یا یونیت داخلی داکت‌اسپلیت به‌صورت توکار داخل سقف‌های کاذب نصب می‌گردند، پس از آن با کشیدن کانال سوی اتاق‌ها و یا بخش‌های گوناگون واحدی از ساختمان وصل می‌گردد تا هوای جدید پس از تنظیمات دمایی و فیلترسازی آن‌ها عرضه می‌نماید.

چه زمانی از داکت اسپلیت استفاده می شود؟

استفاده از داکت اسپلیت ها برای سرمایش و گرمایش آپارتمانهای مسکونی ، اداری ، ویلاها و … بعنوان یک گزینه لوکس و با هزینه برق مصرفی معادل و یا حتی بیشتر از انواع کولر گازی اسپلیت در نظر گرفته می شود. داکت اسپلیت ها عموما به جای چند اسپلیت در یک واحد مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از داکت اسپلیت ها علاوه بر استقلال در تامین سرمایش و گرمایش برای هر واحد از آپارتمان بصورت مستقل، همچنین هزینه های نگهداری و بهره برداری از یک سیستم برودتی به شدت کاهش می یابد.

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

  • کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش
  • حذف سیستم چیلر، برج خنک کننده , موتور خانه مرکزی، رادیاتورها و لوله کشی های مربوطه
  • امکان استفاده از هوای تازه (Fresh Air) در صورت نیاز
  • حذف رطوبت از فضا و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی و بیماری
  • امکان استفاده از سیستم گرمایش با کویل آبگرم
  • قابلیت نصب داکت اسپلیت برای فضاهای وسیع با کاربری متنوع
  • امکان قراردادن فیلتر تصفیه هوا و نیز کنترل دمای هر نقطه از فضا به وسیله ترموستات و دریچه های ترموستاتیک تنظیم هوا بصورت مجزا
  • راه اندازی و کاربری آسان داکت اسپلیت ها
  • طول عمر مناسب داکت اسپلیت ها
آخرین بروزرسانی : 2021-03-07
امتیاز 4.7 از 10
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *